Vi fortsætter med en af crossfittens damer. Denne gang tager vi fat på workouten Chelsea, som er en workout, der varierer meget efter niveau. Hvis du kan færdiggøre workouten, rammer du en voldsom volume på din workout.

CrossFit WOD: “Chelsea”

OTMEM – On The Minute Every Minute, 30 min.

5 Pull ups
10 Push ups
15 Air squats

On The Minute Every Minute (OTMEM) er en speciel udførelsesform indenfor CrossFit. Begrebet betyder, at du har et minut til at udføre den opstillede runde. Når minuttet er gået, og det næste minut går igang, skal du igen nå at udføre runden inden minuttet er gået. Dette fortsætter så i denne WOD i 30 minutter. Hvis du ikke når at udføre runden inden for minuttet, er man ude, og WOD’en er dermed færdig.

Score

Scoren i denne WOD måles ved, hvor langt man når igennem de 30 minutter, og i bedste fald færdiggøre de 30 minutter. Scoren er som altid RX’ed, hvis man udfører alle de givne øvelser efter kravene.

Krav

Kravene til de forskellige øvelser er:

Pull ups – kropshævningerne skal udføres fra strakte arme og du skal trække dig selv op til hagen overstiger baren. (Kip er tilladt)
Push ups – Armbøjningernes krav er som altid, at du starter i strakte arme, kører ned til brystet, har kontakt med jorden, og stiger derefter igen op i strakte arme. Håndafstand er op til individuel præference.
Air squats – Air squatten følger også de sædvanlige krav. Du skal starte helt oprejst, sætte dig ned så hofteleddet som minimum er lige under knæleddet, og derefter strække hoften.

Skaleringsmuligheder

Hvis du ikke kan udføre de opstillede øvelser, har du her nogle skaleringsmuligheder:

Pull Ups – Pull Ups med elastik, Ring Rows, Jumping Pull Ups
Push Ups – Knee Push Ups
Squats – Box Squats kan laves, hvis du har knæproblemer, eller har problemer med at komme dybt nok ned i din squat.

Gode råd

Hvis du tit giver dig i kast med diverse WOD’s, kan man hurtig blive rigtig øm. Vi anbefaler derfor, at man investerer i en foam roller, der er et vigtigt redskab i at holde dig frisk og klar til hver træning. Du kan læse mere om foam rollers her.

Tidligere artikelFullbody træningsprogram for begyndere – vi har et til dig!
Næste artikelFitness drikkedunk – et musthave i tasken!

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her